Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rabie Wyżnej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://gopsrw.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Przemysław Sęk — mejlowo info@gopsrw.pl lub telefonicznie 18 267 12 31.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Raba Wyżna 41
34-721 Raba Wyżna
Znajduje się w budynku Urzędu Gminy Raba Wyżna.
Parking
- Parking jest bezpłatny.
- Przed budynkiem znajduje się prawidłowo oznakowane jedno miejsce parkingowe znakiem informacyjnym pionowym D-18a i T 29 wraz z dogodnym dojściem do przejścia dla pieszych, w odległości mniejszej niż 200 m od wejścia do budynku Urzędu. Od miejsc parkingowych do głównych drzwi prowadzi trasa wolna od przeszkód architektonicznych.
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
- Wejście główne do budynku znajduje się przy głównej ulicy w centrum Raby Wyżnej.
- Do wejścia prowadzą schody.
- Stopnie są oznaczone kontrastowo.
- Przy schodach znajduje się poręcz.
- Do wejścia doprowadzona jest stała pochylnia o nachyleniu 6%.
- Przy głównych drzwiach wejściowych prowadzących do Urzędu Gminy znajduje się przycisk umożliwiający wezwanie pomocy przy ewentualnych problemach z otwarciem drzwi.
- Przestrzeń manewrowa przed wejściem wynosi 250 centymetrów.
- Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
- Otwierają się na zewnątrz.
- Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
- Szerokość otworu wejściowego wynosi 95 centymetrów.
Przestrzeń za wejściem
- Informacja rozmieszczenia pomieszczeń znajduje się w holu przy wejściu głównym i jest wykonana w kontrastowych kolorach oraz dużymi czcionkami. Drzwi do pomieszczeń mają oznaczenia w alfabecie Braille'a.
- Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
- Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
- Punkt obsługi znajduje się w sali obsługi klienta zaraz przy wejściu głównym
- Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
- Blat jest obniżony i może do niego podjechać osoba na wózku.
Ciągi poziome
- Pomieszczenia znajdują się na 4 kondygnacjach.
- Wszystkie korytarze są dostępne.
Ciągi pionowe
- Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
- Możesz skorzystać z windy.
Winda
- Drzwi windy otwierają się automatycznie
- Szerokość drzwi wynosi 90 centymetrów
- Winda znajduje się w budynku w korytarzu, w pobliżu schodów.
- Kabina windy ma głębokość 155 centymetrów i szerokość 100 centymetrów.
- Przyciski sterujące mają opisy w alfabecie Braille'a.
- Przyciski sterujące mają duże oznaczenia.
- Najniższe przyciski sterujące znajdują się na wysokości 105 centymetrów.
- W windzie są komunikaty głosowe.
Pomieszczenia
- Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
Łazienka
- W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
- Po wejściu przez główne wejście przechodzimy przez drzwi do korytarza po lewej stronie, następnie łazienka jest po prawej stronie.
- Drzwi otwierają się na zewnątrz.
- Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
- Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
- Szerokość otworu wejściowego wynosi 90 centymetrów.
- W toalecie jest zamontowana linka do wzywania pomocy.
- W toalecie jest zamontowany przycisk do wzywania pomocy.
- Na ścianach są zamontowane poręcze.
- Pochwyty są po obu stronach ustępu.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: Aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego należy wcześniej zgłosić w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej zamiar skorzystania z tłumacza przez formularz kontaktowy pod adresem https://gopsrw.pl/kontakt. Zgłoszenia należy dokonać na 3 dni przed wizytą w urzędzie. Należy wskazać metodę komunikowania się. W urzędzie gminy jest też pracownik, który w prostych sprawach potrafi komunikować się językiem migowym.
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://gopsrw.pl/deklaracja-dostepnosci
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://gopsrw.pl/kontakt
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://gops_rabawyzna.bip.gov.pl/raport-o-stanie-zapewniania-dostepnosci-podmiotu-publicznego/raport-o-stanie-zapewniania-dostepnosci-podmiotu-publicznego.html
- W urzędzie gminy jest też pracownik, który w prostych sprawach potrafi komunikować się językiem migowym.
- W przestrzeni obsługi klienta w Urzędzie Gminy Raba Wyżna znajdują się dwa stanowiska wyposażone w stanowiskową pętlę indukcyjną, która wspomaga słyszenie. Stanowiska te znajdują się w Biurze Obsługi Klienta oraz w Biurze Spraw Obywatelskich. Stanowiska są oznaczone odpowiednim piktogramem, widocznym od razu po wejściu do budynku. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej korzysta z pętli indukcyjnej znajdującej się w Urzędzie Gminy