Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Deklaracja Dostępności

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rabie Wyżnej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://gopsrw.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Przemysław Sęk — mejlowo info@gopsrw.pl lub telefonicznie 18 267 12 31.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

Raba Wyżna 41

34-721 Raba Wyżna

Znajduje się w budynku Urzędu Gminy Raba Wyżna.


Parking
  • Parking jest bezpłatny.
  • Przed budynkiem znajduje się prawidłowo oznakowane jedno miejsce parkingowe znakiem informacyjnym pionowym D-18a i T 29 wraz z dogodnym dojściem do przejścia dla pieszych, w odległości mniejszej niż 200 m od wejścia do budynku Urzędu. Od miejsc parkingowych do głównych drzwi prowadzi trasa wolna od przeszkód architektonicznych.
Pies asystujący
  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
  • Wejście główne do budynku znajduje się przy głównej ulicy w centrum Raby Wyżnej.
  • Do wejścia prowadzą schody.
  • Stopnie są oznaczone kontrastowo.
  • Przy schodach znajduje się poręcz.
  • Do wejścia doprowadzona jest stała pochylnia o nachyleniu 6%.
  • Przy głównych drzwiach wejściowych prowadzących do Urzędu Gminy znajduje się przycisk umożliwiający wezwanie pomocy przy ewentualnych problemach z otwarciem drzwi.
  • Przestrzeń manewrowa przed wejściem wynosi 250 centymetrów.
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
  • Otwierają się na zewnątrz.
  • Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
  • Szerokość otworu wejściowego wynosi 95 centymetrów.
Przestrzeń za wejściem
  • Informacja rozmieszczenia pomieszczeń znajduje się w holu przy wejściu głównym i jest wykonana w kontrastowych kolorach oraz dużymi czcionkami. Drzwi do pomieszczeń mają oznaczenia w alfabecie Braille'a.
  • Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
  • Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
  • Punkt obsługi znajduje się w sali obsługi klienta zaraz przy wejściu głównym
  • Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
  • Blat jest obniżony i może do niego podjechać osoba na wózku.
Ciągi poziome
  • Pomieszczenia znajdują się na 4 kondygnacjach.
  • Wszystkie korytarze są dostępne.
Ciągi pionowe
  • Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
  • Możesz skorzystać z windy.
Winda
  • Drzwi windy otwierają się automatycznie
  • Szerokość drzwi wynosi 90 centymetrów
  • Winda znajduje się w budynku w korytarzu, w pobliżu schodów.
  • Kabina windy ma głębokość 155 centymetrów i szerokość 100 centymetrów.
  • Przyciski sterujące mają opisy w alfabecie Braille'a.
  • Przyciski sterujące mają duże oznaczenia.
  • Najniższe przyciski sterujące znajdują się na wysokości 105 centymetrów.
  • W windzie są komunikaty głosowe.
Pomieszczenia
  • Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
Łazienka
  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • Po wejściu przez główne wejście przechodzimy przez drzwi do korytarza po lewej stronie, następnie łazienka jest po prawej stronie.
  • Drzwi otwierają się na zewnątrz.
  • Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
  • Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
  • Szerokość otworu wejściowego wynosi 90 centymetrów.
  • W toalecie jest zamontowana linka do wzywania pomocy.
  • W toalecie jest zamontowany przycisk do wzywania pomocy.
  • Na ścianach są zamontowane poręcze.
  • Pochwyty są po obu stronach ustępu.


Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: Aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego należy wcześniej zgłosić w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej zamiar skorzystania z tłumacza przez formularz kontaktowy pod adresem https://gopsrw.pl/kontakt. Zgłoszenia należy dokonać na 3 dni przed wizytą w urzędzie. Należy wskazać metodę komunikowania się. W urzędzie gminy jest też pracownik, który w prostych sprawach potrafi komunikować się językiem migowym.
  • Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://gopsrw.pl/deklaracja-dostepnosci
  • Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://gopsrw.pl/kontakt
  • Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://gops_rabawyzna.bip.gov.pl/raport-o-stanie-zapewniania-dostepnosci-podmiotu-publicznego/raport-o-stanie-zapewniania-dostepnosci-podmiotu-publicznego.html
  • W urzędzie gminy jest też pracownik, który w prostych sprawach potrafi komunikować się językiem migowym.
  • W przestrzeni obsługi klienta w Urzędzie Gminy Raba Wyżna znajdują się dwa stanowiska wyposażone w stanowiskową pętlę indukcyjną, która wspomaga słyszenie. Stanowiska te znajdują się w Biurze Obsługi Klienta oraz w Biurze Spraw Obywatelskich. Stanowiska są oznaczone odpowiednim piktogramem, widocznym od razu po wejściu do budynku. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej korzysta z pętli indukcyjnej znajdującej się w Urzędzie Gminy