UWAGA! WAŻNA INFORMACJA WYŁĄCZNIE DLA OSÓB, KTÓRE ZGŁOSIŁY SIĘ DO PROJEKTU GRANTY PGR
Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że zmianie uległy wymagania dotyczące weryfikacji złożonych przez Państwa oświadczeń w ramach przeprowadzonego naboru dla konkursu „Granty PPGR - Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym”.
Zgodnie z zapisami oświadczenia, osoba je składająca nie miała obowiązku udokumentowania faktu zatrudnienia w PPGR oraz zamieszkiwania w miejscowości lub gminie popegeerowskiej krewnego w linii prostej ucznia, którego dotyczyło oświadczenie (rodzica, dziadka, pradziadka itp.).
W związku z powyższym Gmina Raba Wyżna nie żądała (gdyż nie miała takiego prawa i obowiązku) załączenia wskazanych powyżej dokumentów do oświadczenia.
Na podstawie zebranych oświadczeń Gmina Raba Wyżna złożyła zbiorczy wniosek o dofinansowanie zakupu sprzętu komputerowego w konkursie.
W dniu 17 listopada br. otrzymaliśmy wezwanie do zweryfikowania złożonego wniosku, z którego wynika, że złożone oświadczenia „uznaje się za prawidłowo potwierdzone przez wnioskujących w przypadku udokumentowania ich następującymi dokumentami: zaświadczeniami lub innymi dokumentami wystawionymi przez instytucje organów publicznych (świadectwo pracy, umowa o pracę, zaświadczenie z KOWR, zaświadczenie z ZUS lub inny dokument wydany przez instytucję organu publicznego poświadczającego zatrudnienie w PGR).
Informacje takie jak zeznania osób fizycznych, nie stanowią podstawy do uznania prawidłowego poświadczenia zatrudnienia w PGR”.
W związku z powyższym rodzice/opiekunowie prawni oraz osoby pełnoletnie składające oświadczenie we własnym imieniu zobowiązane są do dostarczenia dokumentów potwierdzających, że krewny ucznia w linii prostej pracował niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwał w miejscowości lub gminie objętej PPGR potwierdzających fakt zatrudnienia w PGR.
Dokumenty należy złożyć z pismem przewodnim (wzór w załączeniu), na dziennik podawczy Urzędu Gminy w Rabie Wyżnej (sala obsługi klienta pokój, 1-08) w terminie do dnia 10.12.2021 r. w godzinach pracy urzędu.
UWAGA! Wszystkie kserokopie powinny być opatrzone czytelnym podpisem oraz bieżącą datą następującą klauzulą: „Potwierdzam za zgodność z oryginałem".
W przypadku braku dostarczenia wymienionych dokumentów we wskazanym terminie złożone oświadczenie będzie odrzucone jako nie spełniające wymagań formalnych, w związku z czym uczeń nie będzie miał możliwości otrzymania sprzętu komputerowego.
Jednocześnie informujemy, że za realizację konkursu grantowego Cyfrowa Gmina -Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym –„Granty PPGR” odpowiedzialne jest Centrum Projektów Polska Cyfrowa i to CPPC wprowadza wszystkie zmiany w dokumentacji konkursowej.